Liitmistabel
2 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Liitmistabel
Prantsusmaa metoodikast pärit : esimeses klassis (no kuuesed) õpivad pähe liitmistabelid (nagu meie "tuubime pähe" korrutustabelid). Õppimise aeg umbes kuu aega. Värvilised täpid tabeli all on enda hindamiseks. Üks värv -ma ei oska seda veel, teine- ma hakkan juba oskama vms, ja siis viimane- ma oskan peast lugeda ilma vigadeta.
Tabel ise selline (kommiseid lehenurki me ei pane tähele, eks ). Igasugune vastukaja ja mõtted kommentaarideks oodatud. On keegi teinud meil ka sellist asja?
Tabel ise selline (kommiseid lehenurki me ei pane tähele, eks ). Igasugune vastukaja ja mõtted kommentaarideks oodatud. On keegi teinud meil ka sellist asja?
Re: Liitmistabel
Mina küll sellist liitmistabelit ei teinud, küll aga lasin tõepoolest 20 piires liitmise ja lahutamise pähe õppida. Nii üleminekuga kui ka üleminekuta. Tänu sellele tuleb mu õpilastel 100 piires liitmine ja lahutamine valutumalt, kui eelmisel lennul.
Mariann- Postituste arv : 297
Join date : 18/06/2010
Age : 42
Re: Liitmistabel
Niih paluks selgitust kuidas sa need tabelid tegid (vb on lausa näidet aega panna). Ja siis seda ka, et kuidas nad arvutavad nende päheõpitud tehetega? Ma pole varem selle metoodika peale tulnud...... tahaks läbi mõelda ja proovida. Kunagi, ehk. Ja kas siis enne üleminekuta ja siis üleminekuga või kuidas? Puust ja punaseks paluks
Re: Liitmistabel
Ma tabeleid ei teinud, vaid tegin pidevat drilli 20piires peastarvutamisel. Lapsed nimetasid seda "tulistamiseks". Laps kirjutas paberile järgarvud ülevalt alla 1-10, mina ütlesin tehte ning nemad kirjutasid oma lehele kohe vastuse. Tehet ütlesin ma ainult ühe korra, see ühtlasi arendas ka nende tähelepanu.
Esimesed korrad tulid paraku mõningate pisaratega, kuid mida rohkem ma neid tegin, seda vähem pisaraid oli ning nad harjusid ja mõistsid, et muud varianti pole, kui lihtsalt meelde jätta, siis vastavad tulemused nende ootustele.
Kellel ikka liialt palju eksimusi oli, nendele kirjutasin ise päevikusse, et 20piires arvutamine on vajalik pähe õppida. Õnneks on mul hästi koostööaltid lapsevanemad, kes selliseid kirjutusi ka tõsiselt võtsid ning lastega vajadusel kodus harjutasid.
Samasugust "tulistamist" tegin ma ka 3. klassis korrutustabeliga. Jah, olen nõus sellega, et laps peaks ka sisuliselt ja loogiliste seostega arvutamisest kui sellisest aru saama, kuid kui mingid asjad on pähe õpitud, tulevad järgmised teemad oluliselt lihtsamalt ja kiiremalt. Mõned vanakooli võtted õpetamisel on siiski väga teretulnud minu meelest
Esimesed korrad tulid paraku mõningate pisaratega, kuid mida rohkem ma neid tegin, seda vähem pisaraid oli ning nad harjusid ja mõistsid, et muud varianti pole, kui lihtsalt meelde jätta, siis vastavad tulemused nende ootustele.
Kellel ikka liialt palju eksimusi oli, nendele kirjutasin ise päevikusse, et 20piires arvutamine on vajalik pähe õppida. Õnneks on mul hästi koostööaltid lapsevanemad, kes selliseid kirjutusi ka tõsiselt võtsid ning lastega vajadusel kodus harjutasid.
Samasugust "tulistamist" tegin ma ka 3. klassis korrutustabeliga. Jah, olen nõus sellega, et laps peaks ka sisuliselt ja loogiliste seostega arvutamisest kui sellisest aru saama, kuid kui mingid asjad on pähe õpitud, tulevad järgmised teemad oluliselt lihtsamalt ja kiiremalt. Mõned vanakooli võtted õpetamisel on siiski väga teretulnud minu meelest
Mariann- Postituste arv : 297
Join date : 18/06/2010
Age : 42
Re: Liitmistabel
Kas liitmise päheõppimine on vanakool ? Ei, ma ei vaidle selle metoodikaga. Vastupidi- kavatsen ise ka kasutada mingis vormis, seepärast uuringi. Aga iva siis selles, et 20-ni pähe ja edasi loogikaga? Et kui näiteks laps teab 17-9=8 kuidas ta seda siis tehtes kasutab? Kas siis see segama ei hakka, et kohe õpetan otsa- alguses lahuta kümneni ja siis edasi....? Või jätavadki nad siis selle etapi vahele? Iseenesest tundub, et mõlemat polegi ju vaja....Mariann kirjutas:Ma tabeleid ei teinud, vaid tegin pidevat drilli 20piires peastarvutamisel. Lapsed nimetasid seda "tulistamiseks". Laps kirjutas paberile järgarvud ülevalt alla 1-10, mina ütlesin tehte ning nemad kirjutasid oma lehele kohe vastuse. Tehet ütlesin ma ainult ühe korra, see ühtlasi arendas ka nende tähelepanu.
Esimesed korrad tulid paraku mõningate pisaratega, kuid mida rohkem ma neid tegin, seda vähem pisaraid oli ning nad harjusid ja mõistsid, et muud varianti pole, kui lihtsalt meelde jätta, siis vastavad tulemused nende ootustele.
Kellel ikka liialt palju eksimusi oli, nendele kirjutasin ise päevikusse, et 20piires arvutamine on vajalik pähe õppida. Õnneks on mul hästi koostööaltid lapsevanemad, kes selliseid kirjutusi ka tõsiselt võtsid ning lastega vajadusel kodus harjutasid.
Samasugust "tulistamist" tegin ma ka 3. klassis korrutustabeliga. Jah, olen nõus sellega, et laps peaks ka sisuliselt ja loogiliste seostega arvutamisest kui sellisest aru saama, kuid kui mingid asjad on pähe õpitud, tulevad järgmised teemad oluliselt lihtsamalt ja kiiremalt. Mõned vanakooli võtted õpetamisel on siiski väga teretulnud minu meelest
Re: Liitmistabel
Ma selgitasin ka seda täiskümneni liitmist/lahutamist ja seejärel ülejäänud osa (see on vajalik loogika arendamiseks), kuid kiiremaks arvutamiseks tahtsin ikkagi peast tulemusi.
Kui laps teab peast, et 17-9=8, siis suudab ta esialgu minu juhendamisel, hiljem iseseisvalt välja mõelda, et 37-9=28. Vähemalt selle seltskonna puhul, kes mul praegu on, see asi toimis hästi.
Kui laps teab peast, et 17-9=8, siis suudab ta esialgu minu juhendamisel, hiljem iseseisvalt välja mõelda, et 37-9=28. Vähemalt selle seltskonna puhul, kes mul praegu on, see asi toimis hästi.
Mariann- Postituste arv : 297
Join date : 18/06/2010
Age : 42
Re: Liitmistabel
novot, mul on ka tunne, et selline liitmistabelisüsteem võib täitsa toimida. Imelik, et ma enne pole seda kasutuses näinud (ega ka ise ega vennad pole kunagi selliselt õppinud). Aga samas hea, et meil foorum on- saavad ehk teisedki mõtte idanema. Ja mina nõu küsidaMariann kirjutas:Ma selgitasin ka seda täiskümneni liitmist/lahutamist ja seejärel ülejäänud osa (see on vajalik loogika arendamiseks), kuid kiiremaks arvutamiseks tahtsin ikkagi peast tulemusi.
Kui laps teab peast, et 17-9=8, siis suudab ta esialgu minu juhendamisel, hiljem iseseisvalt välja mõelda, et 37-9=28. Vähemalt selle seltskonna puhul, kes mul praegu on, see asi toimis hästi.
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele