Üleminek uuele õppekavale

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Go down

Üleminek uuele õppekavale

Postitamine  Elsaliis on Laup Okt 27, 2012 7:26 am

Tere! Ma ei tea, kas postitan õige teema alla, aga palun, et muljetaksite antud teemal- uus õppekava. Mida see siis teie jaoks tegelikult igapäevases koolielus tähendab, kuidas see üleminek toimub ja mida selleks tegema peate. Kui palju algklassides (igas konkreetselt klassis siis) õppesisus tegelikult muutub? Saan aru küll, et ainekavad ja töökavad tuleb ringi teha, aga lisaks sellele? Kujundav hindamine jms, aga mis see täpselt kaasa toob? Positiivsed ja mitte nii positiivsed muljed? Aitäh!
avatar
Elsaliis

Postituste arv : 21
Join date : 04/04/2011
Asukoht : Tartu

Vaata kasutaja profiili

Tagasi üles Go down

Re: Üleminek uuele õppekavale

Postitamine  Mariann on Püh Okt 28, 2012 12:56 am

Meie oleme juba uuele õppekavale üle läinud.
Sisuliselt eriti suuri muutusi see kaasa ei toonudki. Me otsustasime algklassides Avita Koolibri vastu välja vahetada. Tore on see, et on palju interaktiivset materjali, mis toetab õpikuid, õppetööd, õpetajat ja õppijat.
Samuti tundub, et uus õppekava andis ka vabamad käed kooli enda õppekava koostamiseks. Mistõttu meie koolis on eelmisest õppeaastast alates kõikides klassides (kaasa arvatud algklassid) ühe korra nädalas arvutiõpetuse tund (algklassides annab seda tundi ikka klassiõpetaja), 2. 4., 5. ja 9. klassis kombe- ja karjääriõpetus ning algklassides on ka elamusõpe (mis tähendab, et vähemalt korra veerandis, pikematel veeranditel 2 korda) käime väljaspool kooli õppimas. Seda nii etenduste, õppeeksursioonide, töötubade vms näol.
1.-3. klassis hindame ainult kujundavalt, st sõnaliselt. Ning see ei tähenda, et anname hinnanguid väga hea, hea, jne, vaid kirjeldame lapse oskusi ning arengut. Sellisel juhul ei saa hinnangut ümber "konvertida" hindeks ning jääb ära sildistamine, mida tegelikult tavaline hindamine teeb.
Kujundavat hindamist võtavad kõige raskemini vastu lapsevanemad, kes ikka ja jälle tahavad teada, kas nende laps siis on pigem nagu viieline või neljaviieline jne. Aga enamik on juba harjunud (või leppinud???) meie kooli kiiksuga ning ütlevad, et tegelikkuses annab selline hindamine rohkem infot lapse oskuste ja saavutuste kohta, kui hinne. Kui õpilane saab hindeks "5" on ju kõik väga hästi, kui aga mõni muu hinne, tekib küsimus, et mis vajaka jäi. Hinne ise seda infot edasi ei anna.
Ülejäänud klassid hindavad kujundavalt paralleelselt hinnetega. St vajadusel kirjutavad hinde "lahti".
avatar
Mariann

Postituste arv : 297
Join date : 18/06/2010
Age : 35

Vaata kasutaja profiili

Tagasi üles Go down

Re: Üleminek uuele õppekavale

Postitamine  Elsaliis on Esm Okt 29, 2012 2:42 am

Mariann, mis vahva kool see on? Mulle väga sümpatiseerivad koolid, mis julgevad teha asju uutmoodi, nt kujundav ja sõnaline numbrivaba hindamine algklassides (mitte ainult 1.kl), trimestrite-süsteem, õuesõpe, avastusõpe jne. Mõnes koolis paraku kõik uuendusmeelne jääb nö "peab-stiilis" ürituseks, millel tegelik sisu puudub. See sõltub nii palju juhtkonnast, aga igas õpetajast eraldi ka loomulikult.
Kombe- ja karjääriõpetus tundub samuti põnev!
avatar
Elsaliis

Postituste arv : 21
Join date : 04/04/2011
Asukoht : Tartu

Vaata kasutaja profiili

Tagasi üles Go down

Re: Üleminek uuele õppekavale

Postitamine  Mariann on Esm Okt 29, 2012 3:23 am

Tegemist on Harjumaal asuva Raasiku Põhikooliga.
Kujundava hindamise osas võtsime eeskuju Peetri lasteaed-algkoolist, mille juht meid isiklikult julgustamas käis ühe koolituse raames.
avatar
Mariann

Postituste arv : 297
Join date : 18/06/2010
Age : 35

Vaata kasutaja profiili

Tagasi üles Go down

Re: Üleminek uuele õppekavale

Postitamine  Sponsored content


Sponsored content


Tagasi üles Go down

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Tagasi üles


 
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 
Otsi
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Statistics
Kokku on 513 liitunud kasutajat
Uusim liitunud kasutaja on altperekai

Kasutajad on postitanud 1886 teadet in 519 subjects